ATTRIBUTE | VALUE |
---|---|
type | K |
database id | 8188 |
title | Wzmacnianie konstrukcji dróg geosyntetykami |
authors | Kazimierowicz-Frankowska K.1 |
affiliations | |
year | 2014 |
description | 227 s. |
ISBN | 9788320619294 |
publisher | Wydawnictwa Komunikacji i Łączności |
place | Warszawa |
cover | ![]() |
keywords | geosyntetyki |
signatures | II25377 |
abstracts | The technique of roads improvement with the use of geosynthetics is presented. The action of geosynthetic reinforcement incorporated into bituminous layers, as well as its functioning within aggregate layers of pavement structures is discussed.
The beneficial effect of reinforcement on the ultimate bearing capacity of pavement subgrade is analyzed. The effectiveness of geosynthetics layers in delaying the propagation of reflective cracks and in limiting road structure deformation under large numbers of traffic loads is discussed.
Monograph, apart from the presentation of the main research results in the field, contains chapters which discuss the characteristics of geosynthetics, methods of their investigation, and principles of their design. Particular attention is focused on factors strongly affecting the beneficial effect of geosynthetic reinforcement. It also presents the requirements that road structures need to fulfill.
The book is addressed to all specialists (engineers and scientists) interested in the applications of geosynthetics in road structures. W książce przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat możliwości wykorzystania geosyntetyków do wzmacniania konstrukcji dróg opartych w sposób bezpośredni na podłożu jednorodnym. Podano zasady działania geosyntetyków wykorzystywanych jako warstwy pośrednie w obrębie warstw bitumicznych konstrukcji nawierzchni, w celu opóźnienia wystąpienia tzw. spękań odbitych. Podsumowano także wyniki prac prowadzonych w IBW PAN, dotyczących badań właściwości geosyntetyków i ich wpływu na pracę konstrukcji dróg poddanych działaniu cyklicznych obciążeń od ruchu drogowego. Omówiono: mechanizmy pracy geosyntetycznego zbrojenia w podłożu i konstrukcji nawierzchni drogowych; identyfikację najważniejszych parametrów decydujących o skuteczności pracy zbrojenia w konstrukcji dróg; rozpoznanie wpływu pęknięć w obrębie konstrukcji nawierzchni na stan naprężenia i odkształcenia; możliwości wykorzystania geosyntetyków do opóźnienia propagacji pęknięć odbitych; zbadanie wielkości deformacji strukturalnych występujących w trakcie użytkowania nawierzchni drogowych; ocena wpływu pęknięć występujących w konstrukcji nawierzchni na przyrost deformacji strukturalnych; ocenę wpływu zbrojenia umieszczonego w obrębie konstrukcji nawierzchni na wielkość deformacji strukturalnych występujących w trakcie eksploatacji nawierzchni drogowej. Odbiorcy: studenci uczelni technicznych budownictwa lądowego o specjalnościach związanych z drogownictwem lub geotechniką oraz projektanci i wykonawcy konstrukcji nawierzchni drogowych. |
attributes | [published] [reviewed] [scientific] [national coverage] |
language | pl |
points | 20 |